Monday 1 September 2014

Jenis-Jenis Ruam


Kulit bayi yang terlalu sensitif boleh menyebabkan ruam dan pasti bayi akan menangis akibat tidak selesa dengan ruam itu. Selain ruam lampin, terdapat ruam panas dan ruam susu.

Ruam Panas
Bayi yang mengalami ruam panas akan mengalami bintik-bintik merah. Ia berlaku apabila cuaca panas yang akan menyebabkan pori-pori kulit bayi tertutup. Keadaan ini akan menyebabkan bayi rimas dan merengek di mana kulit bayi akan mulai merah.

Rawatan : Pastikan bayi memakai pakaian nipis dan keadaan bilik dalam suhu yang sederhana. Kain kapas dan baju berlubang adalah yang paling sesuai untuk memberi keselesaan kepada bayi.

Ruam Susu
Ruam susu terjadi di bahagian muka (bintik-bintik merah di muka, leher dan dada bayi). Bayi pasti akan berasa rimas dan gelisah yang boleh mengganggu tidur terutama waktu malam. Ruam susu berlaku disebabkan oleh ibu bapa yang memiliki sejarah alergi atau bayi yang mendapat susu ibu daripada ibu yang makan telur, daging, ayam, kekacang dan makanan penyebab alergi lain. Malah ada juga bayi mengalami alahan kepada susu yang berasaskan protein lembu.

Rawatan : Bagi ibu yang menyusukan susu ibu kepada bayi elakkan makan makanan pencetus alergi. Begitu juga sebaik sahaja bayi habis menyusu, segera bersihkan baki susu yang terdapat pada pipi bayi dan dapatkan krim pelembap yang sesuai untuk merawat ruam.

Herbal Blend Shaklee adalah krim pelembap yang sesuai untuk mengatasi masalah ruam..
Ia adalah krim istimewa tanpa paraben dan selamat untuk kulit bayi yang sensitif.. 

Jom dapatkan herbal blend sekarang, limited stok & hott items!!! Harga hanyalah RM27.50, murah jer dan yang penting sangat berbaloi2..


Ingin mendapatkannya dengan harga ahli? Semestinya bole..;) 
Banyak sangat benefit bila jadi ahli shaklee 
Jangan tunggu lama2 sangat, jom daftar segera kerana yuran seumur hidup hanyalah RM 65 + RM 10 (kos penghantaran starter kit ke Semenanjung Malaysia & / + RM 20 (kos penghantaran starter kit ke Sabah, Sarawak & WP Labuan) 

 ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ** 

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Wan Hafiza Hakima: 
Email : whafiza_hakima@yahoo.com 
Sms / Whatsapp : 012 9580334 
Shaklee Independent Distributor : 964487 
Blog : https://wanhafizahakima.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/hafiza hakima health care

No comments:

Post a Comment