Sunday 11 May 2014

Healing Crisis Selepas Makan Shaklee???

Assalamualaikum semua..
Pagi ni saya nak share pasal healing crisis.. Anda mungkin mengalami salah satu situasi di bawah selepas makan vitamin Shaklee..

"Kenapa sejak makan Vitamin E ni jerawat saya makin banyak tumbuh?"
"Kenapa saya kerap buang air besar sejak makan Alfalfa/Herblax ni?"
"Kenapa saya pening2 / saki2t pastu macam loya2 jer lepas makan vitamin?"
"Kenapa saya rasa macam asyik lapar je lepas makan set kurus Shaklee ni ye?"

dan macam2 lagi lah...

Anda perlu TENANG..RELAX..SABAR..JANGAN MENGGELABAH..

Haa, ni la saya nak terangkan kenapa jd macamtu..

Anda sebenarnya sedang mengalami Healing Crisis / Krisis Penyembuhan.. 
Apakah Itu Healing Crisis???

Ia merupakan satu proses berterusan dalam badan yang mengambil masa untuk membersih dan membina semula sel-sel badan yang telah rosak akibat radikal bebas. Sebahagian dari proses ini akan mula untuk menyingkirkan toksin yang telah sekian lama terkumpul didalam badan sepanjang hidup. Semasa proses penyingkiran toksin, badan anda akan mengalami tanda atau simptom yang membuatkan rasa tidak selesa, dan ia dipanggil sebagai krisis penyembuhan. Dalam perubatan China, penyembuhan terbaik sentiasa didahului dengan krisis penyembuhan.

Sebagai contoh, anda akan mengalami ruam pada kulit, lebih banyak pergerakan usus, dan ini merupakan satu tanda bahawa badan sedang menjalani proses menyahtoksin. Bayangkanlah sekiranya badan anda seperti besi paip yang berkarat, dan bila anda meletakkan serbuk anti karat atau pencuci paip, banyak karat yang terhakis akan keluar daripada dinding paip tersebut, dan itu akan menyebabkan anda berasa lebih teruk serta banyak kotoran-kotoran yang terdapat di sekeliling paip itu. Tetapi selepas karat itu disingkirkan, paip tersebut akan menjadi lebih baik dan kembali bersih seperti baru.

HEALING CRISIS sebenarnya adalah satu petanda yang baik tau.. Maknanya supplement yang diambil benar-benar berkesan.. Healing crisis ni hanya berlaku kepada orang yang sihat sepertimana daya ketahanan tubuh mereka masih cukup kuat untuk bertindak balas dari perubahan biologikal semasa proses penyembuhan itu berlaku.

Ada sesetengah kita yang akan mengalami simptom-simptom ini seawal sehari dua selepas makan supplement ni.. Ada juga yang mengalaminya selepas 2-3 bulan pengambilan supplement..





** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ** 

Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Wan Hafiza Hakima: 
Email : whafiza_hakima@yahoo.com 
Sms / Whatsapp : 012 9580334 
Shaklee Independent Distributor : 964487 
Blog : https://wanhafizahakima.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/hafiza hakima health care

No comments:

Post a Comment