Friday 17 October 2014

Ostematrix Sahabat Baik Tulang

Ostematrix Untuk Tulang Yang Sihat

Kalsium yang terbaik adalah kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%.. Inilah keistimewaan OsteMatrix Shaklee, formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi & garam mineral dari Laut Mati yang mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zink, kuprum, mangan dan boron..Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.



Jom kita tengok dengan lebih jelas ape manfaat yang boleh didapati dalam OsteMatrix Shaklee ni:


  • Menguatkan Tulang 
Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, gigi dan sistem saraf. Kalsium juga merawat tulang retak/reput, merawat gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

  • Memperbaiki Kekejangan dan Kebas-kebas 
Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan mengurangkan kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthrit.

  • Meringankan Stress 
OsteMatrix mengimbang tekanan darah, memeliharan denyutan jantung, membantu tidur dengan lebih selesa, dan juga membantu memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

  • Memperbaiki Masalah Haid 
Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak dapat meringankan sakit semasa haid dan membantu membuang air kecil.

  • Pengalkalian Tubuh 
Kalsium adalah mineral alkalin dan berkesan memastikan imbangan PH tubuh. Ianya juga menghalang obesitI di waktu umur tua.

  • Vitamin D 
Vitamin D mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil vitamin D.

  • Magnesium 
Magnesium ialah ion positif no 2 yang penting di dalam tubuh kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang & rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut & usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos (gula meningkat dalam darah).

  • Zinc, Boron, Mangan dan Kuprum 
Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang rawan dan menghalang arthritis.


Bagaimana Memilih Kalsium Yang Terbaik?

  • Pilih pil kalsium yang mengandungi Vitamin D dan Magnesium 

  • Elakkan pil kalsium yang diperbuat dari tulang dan dolomite untuk mengelak keracunan plumbum 

  • Elakkan mineral chelated kerana proses tersebut boleh menyebabkan tubuh menyerap logam berat tercemar dan toksin dalam proses menyerap mineral.

                               

     



    Dapatkan sebotol OsteMatrix Shaklee yang mengandungi 120 caplets dengan harga RM 61 sahaja.


    Anda layak untuk dapat semua ini jika membuat pembelian dengan saya :- 
    1) Jadual pengambilan vitamin 
    2) Jemputan ke Group Eksklusif di Facebook 
    3) Jemputan ke Group Sokongan Whatsapp/Telegram 
    4) Konsultasi percuma berterusan 
    5) Tips-tips eksklusif berkaitan set yang dibeli

    Ingin mendapatkannya dengan harga ahli? Semestinya bole..;) Pelarasan harga dari Shaklee telah menetapkan harga ahli hanya untuk ahli berdaftar sahaja..;) Banyak sangat benefit bila jadi ahli shaklee 

    Jangan tunggu lama2 sangat, jom daftar segera kerana yuran seumur hidup hanyalah RM 65 + RM 10 (kos penghantaran starter kit ke Semenanjung Malaysia & / + RM 20 (kos penghantaran starter kit ke Sabah, Sarawak & WP Labuan) 

     ** These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease ** 

    Untuk maklumat lanjut, hubungi saya Wan Hafiza Hakima: 
    Email : whafiza_hakima@yahoo.com 
    Sms / Whatsapp / Telegram : 012 9580334 
    Shaklee Independent Distributor : 964487 
    Blog : https://wanhafizahakima.blogspot.com 
    Page: https://www.facebook.com/hafiza hakima health care

    1 comment: